Skip links

50% groei in ROAS door inzet van Producthero Labelizer

Door de inzet van Producthero en de geavanceerde Labelizer-feature heeft Mijn Bus Is Top een lagere kosten per conversie behaald en is de ROAS met wel 50% gestegen. Dankzij gerichte optimalisatie onderscheidde Mijn Bus Is Top zich effectief binnen een competitieve markt.

Ik wil meer weten →

De uitdaging

Meer uit conversies uit Google Shopping tegen de ideale K/O.

Mijn Bus is Top optimaliseert bedrijfswagens voor elke klus, zodat ondernemers met de perfecte ingerichte bedrijfswagen zo efficiënt mogelijk kunnen werken. Hiervoor hebben zij een zeer uitgebreide webshop met het ruimste assortiment functionele accessoires. DEA.Amsterdam is met plezier de schakel tussen Mijn Bus is Top en de ondernemer. Google Shopping Ads worden enorm veel ingezet door adverteerders zoals Mijn Bus is Top. We zien in dit segment dat de concurrentie groeit terwijl de markt stabiel is. Dit heeft tot gevolg dat er meer wordt geadverteerd op dezelfde doelgroep. Om zich te kunnen onderscheiden is de hulp van DEA.Amsterdam ingezet, specialisten in Google Shopping.

Om de concurrentie de baas te blijven waren er tal van vragen te beantwoorden. Welke producten gepusht moeten worden en welke producten minder? Welke producten hebben de hoogste conversiewaarde? Welke producten hebben het hoogste conversiepercentage? Op welke producten zit de meest aantrekkelijke marge?

De oplossing

Inzet Customer Data Platform (CDP).

Producthero is CSS-tooling die zorgt voor standaard 20% korting op de CPC. Hiermee kunnen betere posities behaald worden tegen relatief lagere kosten. Producthero is de tool die DEA.Amsterdam al jaren gebruikt om klanten als Mijn Bus is Top naar een hoger niveau te tillen.

De nieuwe Labelizer feature van Producthero beantwoordde veel van de vraagstukken. Labelizer maakt gradaties in de producten gebaseerd op BCG-groeimatrix, ontwikkeld in de jaren ’70 door de Boston Consultancy Group. Aan de matrix heeft Producthero een eigen schwung toegevoegd. De Labelizer maakt geautomatiseerd onderscheid tussen de producten waaruit de hoogst mogelijk groei kan worden gerealiseerd. DEA.Amsterdam is partner van Producthero en specialist in de optimale inzet van deze buitengewoon effectieve CSS-tooling.

Aanpak & resultaat

Meer groei, lagere kosten en stevige grip op ROAS.

Kostenverlaging per conversie

Groei conversiepercentage

Groei Return on Ad Spend (ROAS)

Featured Partners & Tooling

Contact

Wij zijn er om je te helpen.

Wij zijn er om ondernemersdromen te realiseren. Om marketeers beter te laten presteren. Om duurzame verbindingen te creëren. Onderling. Met onze klanten. Met onze partners. Vooral tussen merken en mensen. Zet de eerste stap en neem vrijblijvend contact met ons op #wegotyourback

Of lees verder