Skip links

Internationaal handelen begint op Amazon Marketplace.

Amazon is de grootste en meest succesvolle marketplace ter wereld. In 1994 opgericht door Jeff Bezos: de ondernemer die stuivertje wisselt met Technoking Elon Musk als rijkste persoon op aarde en sinds kort de functie astronaut op zijn LinkedIn profiel mag bijschrijven.

Amazon geeft etailers dé kans om zich internationaal te profileren. DEA.Amsterdam helpt ze op de juiste weg #wegotyourback

Amazon
Meer informatie >

Wat is Amazon?

De no.1 marketplace. Ter wereld.

De Amazon Marketplace is een e-commerceplatform waarmee externe etailers nieuwe of gebruikte producten kunnen verkopen op een online marktplaats met een vaste prijs, naast het reguliere aanbod. Door te handelen via de Amazon Marketplace, krijgen ambitieuze etailers toegang tot het enorme internationale klantenbestand.

Amazon heeft een intern zoekalgoritme (A9) dat vergelijkbaar werkt als dat van Google of Bing. Het algoritme analyseert zoekopdrachten die gebruikers in een zoekbalk invoeren en selecteert de meest relevante aanbiedingen van merken met een goede staat van dienst. Net als bij de zoekmachines worden etailers beloond met een betere positie in het zoekresultaat binnen Amazon, als je voldoet aan meerdere voorwaarden zoals prijs, productinformatie, snelle levering en positieve reviews.

Een belangrijk kenmerk van de Amazon-website is dat hetzelfde product door verschillende verkopers kan worden verkocht. Als meerdere verkopers hetzelfde product in ‘nieuwe’ staat aanbieden, komen ze mogelijk in aanmerking voor de Buy Box voor dat product. Hiervoor geldt dat ze aan specifieke kwaliteitseisen moeten voldoen. Ruim 82% van alle verkopen op Amazon gaan via de Buy Box dus het belang om hierin terecht te komen is enorm. DEA.Amsterdam helpt etailers hiermee, met hulp van integrators als ChannelEngine.

Voor etailers die internationaal succes ambiëren, is de Amazon dé marketplace waar ze hun producten moeten aanbieden. DEA.Amsterdam helpt ondernemers met de juiste strategie, een naadloze onboarding en zorgvuldige optimalisatie.

Wat wij voor je doen

DEA.Amsterdam x Amazon.

>

Strategie.

Wij helpen je met de ontwikkeling van de business case en bepalen samen met jou de strategie. Zorg voor solide plan. Wij helpen je de beste keuzes te maken.

>

Advertising.

Wil jij je competitie voorblijven? Dan is het zaak dat je in beeld komt bij de miljoenen potentiële kopers op Zalando. Wij zijn specialisten in Zalando Marketing Services.

>

Onboarding.

Van merkregistratie tot productmapping tot het kiezen van de juiste integrator: DEA.Amsterdam zorgt voor een zorgeloze start op Amazon. 

>

Optimalisatie.

Succesvol blijven op Zalando vraagt om continue monitoring: techniek, concurrentie, nieuwe producten, content, pricing. You name it: we got your back.

Handel je al op Amazon en ben je klaar om verder te groeien? DEA.Amsterdam maakt het mogelijk door continue verbetering van je productinformatie, het inrichten van brandstores en monitoring van je competitie. Optimale advertising zorgt voor de aandacht die je producten verdienen. Wij verkopen meer.

Handel je nog niet op Amazon en wil je jouw producten aanbieden via de grootste marketplace ter wereld? Je bent op het juiste adres. DEA.Amsterdam helpt met:

  • Het kiezen van een passende integrator, zoals ChannelEngine of Channable;
  • Succesvolle onboarding: technische setup, merkregistratie, et cetera;
  • Creëren van extra aandacht voor je merk en producten door middel van advertising;
  • Het bewaken van je winkel: continue monitoring door getrainde experts.

Maar natuurlijk doen we meer: DEA.Amsterdam is een full service digital engagement bureau dat merken helpt met de creatie van duurzame klantrelaties. Wij zijn succesvol in onder andere search engine advertising, social media advertising en email marketing. Wij werken nog altijd voor onze eerste opdrachtgevers: het ultieme bewijs dat je nog maar één bureau nodig hebt. Dat zijn wij: wij zijn DEA.Amsterdam.

iMac
FACTS & FIGURES
OPGERICHT IN: 1994
CATEGORIE: MULTIPLE
MAANDELIJKSE BEZOEKERS: 176.000.000+
Commissie

Merken en retailers betalen een commissie per verkocht product. Per verkocht product op Amazon betaal je een referral fee die varieert van 5% tot 25%. Welk percentage je betaalt, verschilt per categorie en per stuksprijs. Klik hier voor een actueel overzicht van de referral fees per categorie.

Voor professionele verkopers rekent Amazon een vast bedrag per maand van € 39,-. Benieuwd of handelen op Amazon past bij jouw merk en strategie? Neem contact met ons op en verken de mogelijkheden.

FEATURED PARTNERS & TOOLING
Channable
Fulfillment

Fulfillment is het proces van het opslaan, verpakken en verzenden van bestellingen en het afhandelen van retouren en ruilen. Met FBA (Fulfillment by Amazon) stuurt u uw producten naar de fulfillmentcentra van Amazon en zij kiezen, verpakken, verzenden en bieden de klantenservice voor die producten.

De voordelen voor etailers: de kosten voor shipping zijn meestal stukken lager, waardoor je meer marge overhoudt per sale. Dit stelt merken in staat te focussen op internationale groei. De klanten van Amazon vinden het ook prettig: de verzending is snel, de kwaliteit is gewaarborgd en de customer service is uitstekend geregeld.

Klik hier voor een overzicht van de actuele fulfillment fees van Amazon

ACCREDITATIES
EMERCE100 BEST DIGITAL AGENCY 2019
EMERCE100 BEST DIGITAL AGENCY 2020
EMERCE100 BEST DIGITAL AGENCY 2021

Contact

Start een project. Let’s talk!

Wij zijn er om ondernemersdromen te realiseren. Om marketeers beter te laten presteren. Om duurzame verbindingen te creëren. Onderling. Met onze klanten. Met onze partners. Vooral tussen merken en mensen. Zet de eerste stap en neem vrijblijvend contact met ons op #wegotyourback


Of lees verder