Skip links

Digital Engagement begint tussen Den Helder en Texel.

De VVV Texel is in 1898 opgericht, anno 2020 maken zij gebruik van de modernste targeting technieken om toeristen te voorzien van de beste informatie over het grootste eiland van Nederland. De voorpret begint al op de veer van Den Helder naar Texel.

DEA.Amsterdam en VVV Texel: een duurzame en waardevolle samenwerking #wegottheirback

Meer Informatie >

De uitdaging

Hyper targeted advertising voor meer interactie, winkelbezoek en sales.

Hoe zorg je dat je al tijdens de boottocht van Den Helder naar Texel de juiste aandacht trekt voor jouw organisatie. Hoe krijg je toeristen zover dat zij jouw locatie in Den Burg bezoeken om alles te weten te komen over het grootste Nederlandse eiland?

Hoe sluit je de echte Texelaars uit, zodat je weet dat je campagnes bij de juiste mensen terechtkomen: de toeristen. De campagne voor VVV Texel vroeg om meerdere strategieën gebaseerd op verschillende doelgroepen. DEA.Amsterdam werkte deze uit en kwam met een ijzersterke campagne.

De oplossing

Slim gebruik van social media targeting opties.

20 minuten. Zolang duurt de boottocht van Den Helder naar het Waddeneiland Texel. Tijd voor wat zelfreflectie, tijd voor een broodje: absoluut tijd om jouw social media door te nemen: het perfecte moment om VVV in beeld te brengen.

DEA.Amsterdam bedacht een slimme social media campagne getriggerd op geolocatie: de vaarroute tussen het vaste land en het Waddeneiland én op het eiland zelf. Relevantie werd verhoogd door alleen op toeristen te targeten: echte Texelaars hoef je niet meer te overtuigen van de mogelijkheden die het eiland biedt.

Aanpak & resultaat

Deze campagne zet nog altijd mensen in beweging.

KPI Facebook campagne

KPI Instragam campagne

KPI Locatiebezoeken Den Burg

DEA.Amsterdam bedacht een campagne waarbij de VVV Texel perfect in beeld komt bij hun doelgroep: de eilandbezoekers. Door gebruik te maken van de slimme targetingopties binnen Facebook en Instagram steeg de relevantie van de campagne.

DEA.Amsterdam zette verschillende copy en design in, om de verschillende leeftijdscategorieën op de juiste wijze te bedienen. De engagement werd verhoogd, extra boekingen werden gerealiseerd en de VVV locatie in Den Burg wordt sindsdien significant meer bezocht.

Featured Partners & Tooling

facebook
Instagram

Testimonial

VVV Texel werkt fijn samen met DEA.Amsterdam. Zij doen meer dan zij beloven en weten nieuwe ontwikkelingen op gebied van digital marketing efficiënt voor ons in te zetten.

Peter Nederstigt
Peter Nederstigt
E-Commerce Manager VVV Texel

Contact

Let’s talk.

Wij zijn er om ondernemersdromen te realiseren. Om marketeers beter te laten presteren. Om duurzame verbindingen te creëren. Onderling. Met onze klanten. Met onze partners. Vooral tussen merken en mensen. Verbinding zorgt voor continuïteit. Loyaliteit. Waarde. Engagement is onze focus. Wij zijn DEA. Let’s talk.