Skip links

Data-analyse, retargeting en focus op digital engagement voor Gladskin.

Gladskin is ontwikkeld door Micreos Human Health, een mensgericht biotechnologie bedrijf en pionier in de ontwikkeling van veilige en gerichte antibacteriële technologie. DEA.Amsterdam werkt sinds jaar en dag aan digital marketing campagnes die het marktaandeel van Gladskin vergroot.

DEA.Amsterdam & Micreos. #wegottheirback

Gladskin
Meer Informatie >

De uitdaging

Marktaandeel en Return On Investment vergroten.

DEA.Amsterdam werd uitgedaagd door Micreos: vind de ultieme balans in het vergroten van het marktaandeel zonder de doelgroep te verzadigen met daling van resultaat als gevolg. Ook is de merkuitstraling in de communicatie en het zenden van de juiste boodschap op het juiste moment uitermate belangrijk. Kwaliteit bij Gladskin staat voorop, zo ook in de advertenties en uitstraling van hun merk. DEA.Amsterdam kwam met de oplossing en uitstekende resultaten tot gevolg.

De oplossing

Doelgroep analyse en geheel nieuwe campagnestructuur.

De oplossing lag in Social Media Advertising. Samen met SocialDatabase is er een doelgroepanalyse gemaakt van de huidige klanten uit Nederland, Groot-Brittannië, Zweden en Frankrijk. Deze data is gecombineerd met de data die SocialDatabase beschikbaar heeft om nieuwe doelgroepen te creëren en naar de Facebook Business Manager te pushen. Daarbij is er ook rekening gehouden met concurrenten, huidig website bezoek, customer lifetime value en producteigenschappen.

DEA.Amsterdam heeft vervolgens in advies voorzien voor het gebruik van de juiste content en middels de See, Think, Do, Care strategie van Google de campagnestructuur en advertentieteksten bepaald. Door de inzet van deze strategie wordt op het juiste moment de juiste boodschap aan de doelgroep getoond, door het inzetten van A/B/C testen halen we maximaal rendement en resultaat uit de campagnes.

Aanpak & resultaat

Meer conversies tegen lagere kosten per conversie.

Groei conversie %

Groei ROAS

Daling CPA

Het conversiepercentage is met 85% gegroeid en de kosten per conversie maar liefst 69% gedaald. Door relevanter te communiceren met de doelgroep is de Return on Ad Spend (ROAS) gegroeid met maar liefst 403%.

In combinatie met andere (offline en online) marketing kanalen zien we de interesse naar Gladskin exponentieel toenemen op Google Trends. De campagnes zijn klaar om verder te groeien en de groei van het marktaandeel van Gladskin wereldwijd te ondersteunen.

Featured Partners & Tooling

Strategie

Marketingfunnel Google

Testimonial

We hebben al meerdere jaren een erg goede samenwerking met DEA.Amsterdam. Ze zijn proactief en altijd bereid om een extra stap te doen!

Maurits Offerhaus
Maurits Offerhaus
Director E-Commerce

Contact

Start een project. Let’s talk!

Wij zijn er om ondernemersdromen te realiseren. Om marketeers beter te laten presteren. Om duurzame verbindingen te creëren. Onderling. Met onze klanten. Met onze partners. Vooral tussen merken en mensen. Zet de eerste stap en neem vrijblijvend contact met ons op #wegotyourback

Of lees verder