Skip links

26,7% meer online omzet door inzet Customer Data Platform.

Gladskin is ontwikkeld door Micreos Human Health, een mensgericht biotechnologie bedrijf en pionier in de ontwikkeling van veilige en gerichte antibacteriële technologie. DEA.Amsterdam realiseerde een significante omzetstijging door een data-first strategie en de succesvolle implementatie van Datatrics, een CDP van Nederlandse bodem.

DEA.Amsterdam & Gladskin #wegottheirback

Gladskin
Meer Informatie >

De uitdaging

Verhogen van conversiepercentage en gemiddelde orderwaarde.

DEA.Amsterdam heeft Gladskin uitgedaagd om meer rendement te halen uit de huidige websitebezoekers. Hierbij is merkuitstraling en de juiste tone of voice belangrijk voor het activeren en overtuigen van de doelgroep. Skincare is een snel groeiende markt met een gemiddelde groei van 20% jaar op jaar. Door de inzet van diverse online marketing kanalen vergroot Gladskin haar marktaandeel, de uitdaging die DEA.Amsterdam juist is aangegaan is om het websitebezoeker beter te laten converteren, zowel in aantallen als in gemiddelde waardes.

De oplossing

Inzet Customer Data Platform (CDP).

DEA.Amsterdam heeft voor het behalen van de doelstelling het Customer Data Platform Datatrics ingezet. Middels een Proof of Concept-periode van 4 maanden en een data-first strategie zijn er diverse use cases uitgewerkt om een zo compleet mogelijk 360-graden-klantprofiel te creëren. Op basis van deze profielen en use cases is websitepersonalisatie en embedded content toegepast in diverse journeys en touchpoints. Er is gekozen voor het platform Datatrics vanwege de uitgebreide koppelingsmogelijkheden met de meest gebruikte tools van Gladskin, evenals het duurzame partnership dat DEA.Amsterdam met Datatrics heeft.

Aanpak & resultaat

Geautomatiseerde optimalisatie met significant resultaat.

Groei in conversie uit A/B test

Groei gemiddelde orderwaarde

Groei omzet uit website

Door diverse overtuigingstechnieken en Cialdini-principes toe te passen in de Datatrics journeys, hebben de campagnes zeer goede resultaten behaald. Embedded websitepersonalisatie touchpoints behalen gemiddeld 29% meer conversie, waar specifieke herhaalaankoop campagnes gericht op iemands specifieke aankoop voor ruim 49% meer conversie zorgt.

Ook wordt de website gepersonaliseerd op basis van nieuwe- en terugkerende bezoekers, met respectievelijk 22% en 41% meer conversie. Door de communicatie af te stemmen op de doelgroep en type bezoek, converteert de website beter.

iMac

Full service approach

STRATEGIE
SETUP
CAMPAGNEMANAGEMENT
PROJECTMANAGEMENT & SERVICE
RAPPORTAGE

Featured Partners & Tooling

Contact

Wij zijn er om je te helpen.

Wij zijn er om ondernemersdromen te realiseren. Om marketeers beter te laten presteren. Om duurzame verbindingen te creëren. Onderling. Met onze klanten. Met onze partners. Vooral tussen merken en mensen. Zet de eerste stap en neem vrijblijvend contact met ons op #wegotyourback

Of lees verder