Gladskin is ontwikkeld door Micreos Human Health, een mensgericht biotechnologie bedrijf en pionier in de ontwikkeling van veilige en gerichte antibacteriële technologie. DEA.Amsterdam realiseerde een significante omzetstijging door een data-first strategie en de succesvolle implementatie van Datatrics, een CDP van Nederlandse bodem. DEA.Amsterdam & Gladskin #wegottheirback DEA.Amsterdam heeft Gladskin uitgedaagd om meer rendement te halen uit de huidige websitebezoekers. Hierbij is merkuitstraling en de juiste tone of voice belangrijk voor het activeren en overtuigen van de doelgroep. Skincare is een snel groeiende markt met een gemiddelde groei van 20% jaar op jaar. Door de inzet van diverse online marketing kanalen vergroot Gladskin haar marktaandeel, de uitdaging die DEA.Amsterdam juist is aangegaan is om het websitebezoeker beter te laten converteren, zowel in aantallen als in gemiddelde waardes. DEA.Amsterdam heeft voor het behalen van de doelstelling het Customer Data Platform Datatrics ingezet. Middels een Proof of Concept-periode van 4 maanden en een data-first strategie zijn er diverse use cases uitgewerkt om een zo compleet mogelijk 360-graden-klantprofiel te creëren. Op basis van deze profielen en use cases is websitepersonalisatie en embedded content toegepast in diverse journeys en touchpoints. Er is gekozen voor het platform Datatrics vanwege de uitgebreide koppelingsmogelijkheden met de meest gebruikte tools van Gladskin, evenals het duurzame partnership dat DEA.Amsterdam met Datatrics heeft. Door diverse overtuigingstechnieken en Cialdini-principes toe te passen in de Datatrics journeys, hebben de campagnes zeer goede resultaten behaald. Embedded websitepersonalisatie touchpoints behalen gemiddeld 29% meer conversie, waar specifieke herhaalaankoop campagnes gericht op iemands specifieke aankoop voor ruim 49% meer conversie zorgt. Ook wordt de website gepersonaliseerd op basis van nieuwe- en terugkerende bezoekers, met respectievelijk 22% en 41% meer conversie. Door de communicatie af te stemmen op de doelgroep en type bezoek, converteert de website beter. Wij zijn er om ondernemersdromen te realiseren. Om marketeers beter te laten presteren. Om duurzame verbindingen te creëren. Onderling. Met onze klanten. Met onze partners. Vooral tussen merken en mensen. Zet de eerste stap en neem vrijblijvend contact met ons op #wegotyourback 26,7% meer online omzet door inzet Customer Data Platform.
De uitdaging
Verhogen van conversiepercentage en gemiddelde orderwaarde.
De oplossing
Inzet Customer Data Platform (CDP).
Aanpak & resultaat
Geautomatiseerde optimalisatie met significant resultaat.
Groei in conversie uit A/B test
Groei gemiddelde orderwaarde
Groei omzet uit website
Contact
Wij zijn er om je te helpen.
Of lees verder
Dit is waar je aan moet denken om een hoge ROI te scoren in B2B marketing
Waarachtige aandacht van jouw doelgroep door smart digital advertising. DEA.Amsterdam brengt bedrijven in het vizier van hun doelgroep. Dagelijks voor 75+ opdrachtgevers.