Een smartwatch op zonne-energie: dé duurzame oplossing van Garmin voor liefhebbers van extreme sports, fitness en meer. DEA.Amsterdam werd gevraagd door Garmin een slimme display marketing campagne te ontwikkelen voor de launch van de Garmin Solar smartwatch-lijn. DEA.Amsterdam & Garmin. #wegottheirback Garmin is in 1989 opgericht in Kansas, Verenigde Staten. Het is dé toonaangevende wereldwijde fabrikant op het gebied van navigatie en GPS en ontwikkelt innovatieve producten die gebruikt kunnen worden in auto’s, vliegtuigen, vaartuigen, de natuur en tijdens het sporten. Garmin streeft naar duurzaamheid door het ontwikkelen van premium producten, die aansluiten bij de passie en belangrijke activiteiten in het leven van hun klanten. Kenmerkend voor hun cultuur: eerlijkheid, integriteit en respect voor medewerkers, klanten en zakelijke partners. Die waarden delen wij. Smartwatches zijn in het afgelopen decennium in populariteit gestegen. Ze worden vaak gebruikt als fitnesstrackers, maar ook als smartphone-entertainment of “metgezellen” voor communicatie. DEA.Amsterdam werd door Garmin gevraagd een programmatic advertising campagne op te zetten ter ondersteuning van hun missie: de top 3 positie te claimen in het Smartwatch domein. Onze gezamenlijke missie: om Youtube en programmatic advertising te bewijzen als waardevolle aanvulling aan het huidige marketing arsenaal. DEA.Amsterdam heeft voor deze product launch gebruik gemaakt van Google’s ‘See Think Do Care’ principe. Dit slimme STDC-model heeft ons geholpen de campagnes voor Garmin in te richten op basis van de verschillende fases waarin een consument zich kan bevinden, zodat de gepersonaliseerde boodschap van Garmin altijd ‘spot-on’ is. Wij verzorgden de slimme inrichting van platformen zoals Google Display Netwerk en YouTube. DEA.Amsterdam deed uitgebreid onderzoek naar het gedrag van de doelgroep, waaronder liefhebbers van extreme sports. Bekeken video’s werden door middel van marketing automation opgevolgd door langere, inspirerende video’s van de nieuwe productlijn van Garmin. Automatische biedstrategieën werden toegepast, passend bij de specifieke campagnestrategie (zichtbaarheid, herkenning of aankoop). YouTube ads worden voorafgaande maar ook tijdens het bekijken van andere content getoond. De specifieke targeting opties van Youtube zorgden dat wij exact de juiste doelgroep hebben aangesproken en precies die content toonden die hun naar de volgende fase brachten. De campagne zorgde voor 8,5 miljoen vertoningen met een weergavepercentage van ruim 76%. De kosten voor een gemiddelde view-through-conversie was 280% lager dan bij reguliere Shopping campagnes. In Google Trends zagen wij dat de interesse in de smartwatches van Garmin in Nederland significant gestegen is. De campagne heeft Garmin als leverancier van smartwatches voorgoed op de kaart gezet: inmiddels is Garmin wereldwijd het 2e grootste smartwatch-merk. Het team van DEA.Amsterdam weet onze verwachtingen rondom digital advertising telkens weer te overtreffen. Wij zijn er om ondernemersdromen te realiseren. Om marketeers beter te laten presteren. Om duurzame verbindingen te creëren. Onderling. Met onze klanten. Met onze partners. Vooral tussen merken en mensen. Zet de eerste stap en neem vrijblijvend contact met ons op #wegotyourback Effectieve YouTube & display ads voor Garmin op basis van ‘See Think Do Care’.
De uitdaging
Een stabiele top 3 positie claimen in het Smartwatch domein.
De oplossing
See Think Do Care
Aanpak & resultaat
Voor altijd op de kaart.
Commercial 25% bekeken
Commercial 100% bekeken
Interesse in Garmin Solar producten
Featured Partners & Tooling
Strategie
Testimonial
Bart Zijderlaan
Online Trade Marketeer Garmin
Contact
Start een project. Let’s talk!
Of lees verder
Interview Niels Jansen, managing director Eurocamp & Al Fresco Holidays
Waarachtige aandacht van jouw doelgroep door smart digital advertising. DEA.Amsterdam brengt bedrijven in het vizier van hun doelgroep. Dagelijks voor 75+ opdrachtgevers.