Skip links

Meer biedkracht tegen lagere kosten voor Garmin Shopping.

Google Shopping: concurreren met de grote spelers én minder betalen? Dat is de uitdaging die Garmin heeft neergelegd bij DEA.Amsterdam en wij zijn de uitdaging met passie aangegaan.

DEA.Amsterdam & Garmin. #wegottheirback

Garmin
Meer Informatie >

De uitdaging

Een top 3 vertoningspositie claimen met ruim 50 concurrenten.

Garmin is in 1989 opgericht in Kansas, Verenigde Staten. Het is dé toonaangevende wereldwijde fabrikant op het gebied van navigatie en GPS. Tevens ontwikkelt Garmin innovatieve producten die gebruikt kunnen worden in auto’s, vliegtuigen, vaartuigen, de natuur en tijdens het sporten. Garmin streeft naar het ontwikkelen van de meest premium producten, die aansluiten bij de passie en belangrijke activiteiten in het leven van haar klanten. Kenmerkend voor de bedrijfscultuur: eerlijkheid, integriteit en respect voor medewerkers, klanten en zakelijke partners. Die waarden delen wij.

Bij de start van de samenwerking tussen DEA.Amsterdam en Garmin bleek al direct dat de smartwatch markt een zeer competitieve en concurrerende markt is. Voornamelijk grote retailers zoals Coolblue, Mediamarkt, Bol.com en later ook Amazon concurreerden flink in Google Ads, wat een top positie van Garmin op Google Shopping tegenhield.

DEA.Amsterdam werd door Garmin gevraagd de Google Shopping campagnes te optimaliseren, zonder daarvoor de hoofdprijs te betalen, ter ondersteuning van de missie: de top 3 positie te claimen in het Smartwatch domein.

De oplossing

Smart Shopping en een rock-solid biedstrategie plan.

DEA.Amsterdam heeft gebruik gemaakt van het CSS (Comparison Shopping Service) platform Producthero in combinatie met diverse Smart Shopping campagnes, een biedstrategie plan en een ambitieuze ROAS-doelstelling. Garmin kan hierdoor profiteren van kwalitatieve shopping campagnes én inkoopvoordeel.

Wij verzorgden een naadloze opzet in Producthero en de opzet van verschillende Smart Shopping campagnes per relevant Smartwatch thema. Alle campagnes hebben een eigen doelstelling en bijpassende (bied)strategie. In combinatie met Producthero Optimizer is de productfeed van Garmin geoptimaliseerd om de concurrentie tegen te gaan.

Aanpak & resultaat

Stabiel aan de top.

Lagere CPC

Meer conversies

Meer klikken

Na een leerperiode van 2 weken was al duidelijk verschil te zien in de prestaties. We hebben aanzienlijk meer vertoningen en klikken binnengehaald tegen ruim 15% lagere kosten per klik. Door het binnenhalen van meer klikken, zijn 25% meer conversies behaald. Middels de efficiëntieslagen in de campagnes staat Garmin in de veilinginzichten nu stabiel in de top 3.

iMac

Full service approach

STRATEGIE
SETUP
CAMPAGNEMANAGEMENT
PROJECTMANAGEMENT & SERVICE
RAPPORTAGE

Featured Partners & Tooling

Google Premier Partner Badge
producthero

Testimonial

Het team van DEA.Amsterdam weet onze verwachtingen rondom digital advertising telkens weer te overtreffen.

Bart Zijderlaan
Bart Zijderlaan
Online Trade Marketeer Garmin

Contact

Let’s talk.

Wij zijn er om ondernemersdromen te realiseren. Om marketeers beter te laten presteren. Om duurzame verbindingen te creëren. Onderling. Met onze klanten. Met onze partners. Vooral tussen merken en mensen. Verbinding zorgt voor continuïteit. Loyaliteit. Waarde. Engagement is onze focus. Wij zijn DEA. Let’s talk.