Skip links

Vernieuwde strategie voor Eurocamp: omzetstijging 250%

Eurocamp verzorgt al 40 jaar lang onvergetelijke vakanties in de mooiste streken van Europa en DEA.Amsterdam werkt meer dan 15 jaar aan slimme digital marketing campagnes voor deze marktleider van luxe campingvakanties.

2020 en 2021 stonden ook voor Eurocamp in het teken van Covid-19. De pandemie vroeg om improviseren, anticiperen en actie. Met een vernieuwde strategie brachten we de campagnes op het juiste spoor.

DEA.Amsterdam & Eurocamp #wegottheirback

logo eurocamp
Meer Informatie >

De uitdaging

Optimaal gebruik van beschikbare data.

Eurocamp hanteerde een handmatige CPC (kosten-per-klik) biedstrategie waarin een maximum bedrag wordt ingesteld voor de kosten van een klik op een advertentie van Eurocamp. Het voordeel van handmatige CPC is de volledige controle over biedingen en de campagne maar daar staat tegenover dat er niet gebruik wordt gemaakt van alle user data waar Google over beschikt en je slechts alleen de data uit Google Ads kan gebruiken om je CPC bedrag te bepalen.

De user data waar Google over beschikt draagt enorm veel bij aan de performance van de Google Ads campagne: de belangrijkste reden om over te stappen van handmatige-CPC naar een Doel-ROAS biedstrategie. Doel-ROAS (return-On-Advertisement-Spend) is een slimme biedstrategie waarin Google gebruikmaakt van een grote set user data waarin alleen de gebruikers met de hoogst mogelijke kans op conversie worden getarget waardoor de kans groter is dat je doel-ROAS behaalt.  

DEA.Amsterdam adviseerde de switch te maken in biedstrategie met betrekking tot haar bedrijfsdoelstellingen, de switch te maken van handmatig naar een automatische biedstrategie om meer rendement te halen uit online advertenties (en veel tijd te besparen) én deze switch zo snel mogelijk te maken in verband met het snel stijgende aantal boekingen vanwege de altijd veranderende corona-situatie en een mogelijke opheffing van de recente lockdown.  

De oplossing

Succesvolle inzet van de Hagakure-methode in Google Ads.

DEA.Amsterdam begon met een strategische sessie om uit te komen op een nieuwe smart-bidding strategie, inclusief het ideale doel-ROAS percentage, vastgesteld door verschillende A/B tests. Hierna is de campagne opzet verbeterd door de Hagakure-methode toe te passen.

Deze methode biedt een nieuwe Google Ads structuur door optimaal gebruik te maken van machine learning: data wordt door Google verzameld waarna het Google-algoritme kan werken met brede zoekwoorden waarmee je een veel grotere groep bereikt door een combinatie van automation en machine learning.

Verder is de meetbaarheid en inzichten in het succes van de campagnes verhoogd door de implementatie van enhanced conversions. Dit vergroot de de  meetbaarheid van campagne-data. First-party customer data wordt op een beveiligde manier gedeeld met Google en vergeleken met user data en consent mode. Hierdoor zijn conversies beter meetbaar. DEA.Amsterdam heeft ervoor gezorgd dat bovenstaand in recordtempo is opgeleverd in Corona-tijd te midden van een enorme stijging in zoekvolume en boekingen

Aanpak & resultaat

Omzetstijging Google Search: 250%

Stijging ROAS

Stijging Conversie %

Omzetstijging

De switch in biedstrategie heeft uitstekende resultaten geleverd. De ROAS steeg met 140%, wat betekend dat er meer omzet komt uit het beschikbare advertentiebudget. Ook is het Google Ads conversiepercentage (het aantal conversies per advertentie-interactie) verhoogt met 65%.

Het gehele project heeft ervoor gezorgd dat de omzet vanuit Google Ads is gegroeid met 250%. De strategie heeft gewerkt en Eurocamp beschikt over een een future-proof Search Engine Advertising strategie waarvan ze nog lang profijt zullen hebben.

iMac

Full service approach

STRATEGIE
SETUP
CAMPAGNEMANAGEMENT
PROJECTMANAGEMENT & SERVICE
RAPPORTAGE

Featured Partners & Tooling

Google Premier Partner Badge

Testimonial

DEA.Amsterdam is dé digital advertising partner waar Eurocamp al jaren op bouwt. Goede ondersteuning aan het interne team, up-to-date kennisdeling en fijne mensen om mee te werken. Ik zie ze meer als collega’s dan als leverancier.

Niels Jansen
Niels Jansen
Managing Director Benelux, Eurocamp

Contact

Start een project. Let’s talk!

Wij zijn er om ondernemersdromen te realiseren. Om marketeers beter te laten presteren. Om duurzame verbindingen te creëren. Onderling. Met onze klanten. Met onze partners. Vooral tussen merken en mensen. Zet de eerste stap en neem vrijblijvend contact met ons op #wegotyourback

Of lees verder