Met een geo-targeted display campagne, het gericht plaatsen van online advertenties op basis van geografische locaties, hebben wij een aanzienlijk verhoogde click-through rate (CTR) gerealiseerd voor DSM Engineering Materials (wat nu Envalior heet). Door dit te combineren met segmentatie realiseerden we een toename van maar liefst 80% van de CTR. DSM Engineering Materials levert wereldwijd kwalitatief hoogwaardige kunststoffen die gebruikt worden in de automotive, electronics, bouw en nog veel meer. Zij kwamen naar ons met de vraag: “Wij hebben een lijst met prospects die wij willen benaderen met een gepersonaliseerde boodschap, hoe kunnen we dat doen?” Een leuke account based marketing-uitdaging dus! Samen met DSM Engineering Materials hebben we in DV360 een geo-targeted display campagne opgezet. Dit hebben we gedaan door de adressen van de fabrieken op de leadlijst op te zoeken om die adressen te targeten met dynamische banners. De content van de banners hebben we afgestemd op de interesses van de doelgroep, die we hebben onderverdeeld in segmenten. Hierdoor konden we bijvoorbeeld een autobouwer blogs laten zien over mobility. En elektronicafabrikanten blogs over de nieuwste ontwikkelingen in electronics. Zo zorgden we voor een extreem hoge relevantie per segment. Hierdoor steeg de CTR maar liefst 80%. Met on-page pop-ups op de landingspagina hebben we vervolgens first party data verzameld. De combinatie van online advertising en marketing automation is van onschatbare waarde voor ons. Met gerichte (account-based) targeting en personalisatie zijn we in staat om doelmatig wereldwijde (potentiële) klanten in onze B2B markt te bereiken en te converteren. Wij zijn er om ondernemersdromen te realiseren. Om marketeers beter te laten presteren. Om duurzame verbindingen te creëren. Onderling. Met onze klanten. Met onze partners. Vooral tussen merken en mensen. Zet de eerste stap en neem vrijblijvend contact met ons op #wegotyourback 80% hogere CTR voor DSM Engineering Materials door geo-targeting en segmentatie
De uitdaging
Prospects bereiken met gepersonaliseerde content
De oplossing
Inzet geo-targeted Display campagne (DV360)
Aanpak & resultaat
Persoonlijkheid en relevantie met hoge CTR als resultaat
Groei CTR%
Groei conversie%
Featured Partners & Tooling
Testimonial
Michael Kriek
Global Marketing & Communications Manager
Contact
Start een project. Let’s talk!
Of lees verder
Speur je in 5 stappen naar beter presterende B2B branding campagnes
Waarachtige aandacht van jouw doelgroep door smart digital advertising. DEA.Amsterdam brengt bedrijven in het vizier van hun doelgroep. Dagelijks voor 75+ opdrachtgevers.