Skip links

Reserveringen, online sales en engagement voor Brouwerij De Werf.

Bij Brouwerij De Werf hebben ze een duidelijke missie: kneiter goed bier brouwen. De missie van DEA.Amsterdam is ook glashelder: zoveel mogelijk mensen hiervan laten genieten.

DEA.Amsterdam kwam de brouwer tegemoet met een digital engagement campagne die mensen in beweging kreeg. #wegottheirback

Meer Informatie >

De uitdaging

Optimaal in beeld bij bierliefhebbers, toeristen én de horeca.

In een oude scheepswerf midden in de historische binnenstad van Enkhuizen is Brouwerij De Werf gevestigd. Hier brouwen ze heerlijke bieren en vieren ze het leven. DEA.Amsterdam werd door de brouwer uitgedaagd in een uitdagende periode. Hoe zorg je dat de brouwerij in beeld komt bij zowel de inkopende horeca als bij de bierliefhebber? Hoe zorg je dat de brouwerij kneitergoed bier maakt en een fantastische proeflokaal biedt om te genieten van lokaal gebrouwen bieren, smakelijke gerechten en verslavend lekkere fingerfood?

Geïnspireerd door de ambitie van de brouwer én onder het genot van een biertje kwamen de antwoorden: search engine advertising, social media advertising en email marketing.

De oplossing

Meer reserveringen, verkoop en bekendheid door een multichannel strategie.

De brouwerij daagde ons op meerdere vlakken uit: onze campagne moest De Werf in beeld brengen met potentiële bezoekers, verbinding zoeken met directe omwonenden én toeristen van het historische Enkhuizen naar het proeflokaal trekken.

De zoekmachine marketingcampagne van DEA.Amsterdam zorgt dat de brouwer in beeld komt bij dorstige consumenten binnen een straal van 20 kilometer van de locatie in Enkhuizen. Onze social media campagne verhoogt de engagement bij omliggende bewoners én de toeristen die Enkhuizen bezoeken: Brouwerij De Werf is thé place to BFF: beer, food & fun. Onze campagne hielp de brouwer deze boodschap maximaal uit te dragen. Door gebruik te maken van de slimme targeting-opties binnen zowel Google Ads als Facebook en Instagram bracht DEA.Amsterdam de brouwer in beeld bij precies de juiste mensen, met de juiste boodschap, op het juiste moment.

De email marketing campagne met het aanbod voor de horeca maken de campagne compleet: Mailchimp werd succesvol ingezet om de horeca-relaties te informeren over het laatste aanbod, deals en ontwikkelingen van deze ambitieuze brouwer.

Aanpak & resultaat

De resultaten smaken naar meer.

Stijging in websitebezoek

Aandeel reserveringen uit campagnes

Meer orders uit Email Marketing

Om alles goed door te meten koppelden wij onze campagnes aan het reserveringssysteem van Brouwerij De Werf. DEA.Amsterdam heeft voor de campagnes maximaal gebruik gemaakt van de verschillende targetingmogelijkheden om exact de juiste mensen op het juiste moment aan te spreken. Deze setup werd opgevolgd door nauwgezet campagnemanagement waarmee continu op basis van actuele data is bijgestuurd.

Het resultaat: de campagnes van DEA.Amsterdam hebben in het hoogseizoen gezorgd voor 48% van alle gemaakte reserveringen. De e-mailcampagne bezorgde een boost in zakelijke orders. Belangrijkste resultaat: meer mensen hebben genoten. Proost!

Featured Partners & Tooling

Google Premier Partner Badge
facebook
Instagram
Mailchimp Partner

Featured Beers

Testimonial

DEA.Amsterdam heeft voor een enorme boost in reserveringen en verkoop gezorgd in een van de moeilijkste momenten voor de horeca. Een prestatie waar wij nog elke dag blij mee zijn. Ze weten goed wat ze doen: de inzet van van een professioneel bureau heeft voor ons geweldig gewerkt.

Pieter Boy
Pieter Boy
Co-owner Brouwerij De Werf

Contact

Biertje? Let’s talk.

Wij zijn er om ondernemersdromen te realiseren. Om marketeers beter te laten presteren. Om duurzame verbindingen te creëren. Onderling. Met onze klanten. Met onze partners. Vooral tussen merken en mensen. Verbinding zorgt voor continuïteit. Loyaliteit. Waarde. Engagement is onze focus. Wij zijn DEA. Let’s talk.