Skip links

Interview Rosalinde Eerenberg, Product Manager, Senior Publications Nederland

DEA.Amsterdam werkt voor ambitieuze merken, groot en klein, aan digital marketing campagnes die klantrelaties versterken. In sommige gevallen al meer dan 15 jaar. Voor ons het overtuigende bewijs dat wij diezelfde duurzame relatie opbouwen met onze eigen klanten.

Sinds April 2020 doen wij SEA & Display consultancy, maar inmiddels doen we nog veel meer dan dat. Op strategisch niveau helpen wij Senior Publications Nederland naar een hoger level.

“De communicatie is zeer prettig en het gegeven advies is duidelijk, helder en transparant.”

Rosalinde Eerenberg, Product Manager, Senior Publications Nederland

logospn

Wat voor een bedrijf is SPN en kan je ons wat vertellen over jouw functie binnen SPN?
Senior Publications Nederland (SPN) is de uitgever van onder andere Plus Magazine, het grootste maandblad van Nederland. Daarnaast geeft SPN verschillende andere titels uit zoals +Gezond, Plus Puzzels, G-Geschiedenis en diverse praktische gidsen en boeken die zich allen richten tot de groeiende groep 50-plussers.

Als product manager ben ik verantwoordelijk voor de online marketing van de verschillende SPN titels. Daarnaast ben ik verantwoordelijk voor het behoudsprogramma van Plus Magazine en houd ik mij bezig met het opzetten van interessante joint promotions voor onze lezersacties.

Waarom hebben jullie gekozen voor een samenwerking met DEA.Amsterdam
Wij werken al jaren met Ematters. Vanuit die relatie zijn we in contact gekomen met hun dochteronderneming DEA.Amsterdam. Wij wilden graag de Google Ads campagnes van Landleven en Plus optimaliseren en hebben DEA.Amsterdam gevraagd voor beide titels een analyse en optimalisatievoorstel te maken. Naar aanleiding van deze heldere analyse en concrete ideeën hebben wij besloten met DEA te gaan samenwerken. Het voorstel is uitgewerkt en geïmplementeerd.

Wat bevalt je goed aan onze samenwerking?
De communicatie is zeer prettig en het gegeven advies is duidelijk, helder en transparant. DEA heeft duidelijk veel kennis in huis en denkt actief mee om het maximale uit onze online campagnes te halen. Het resultaat mag er zijn.

DEA.Amsterdam is een digital engagement agency: alles draait om verbinding. Welke verbinding zoeken jullie klanten? En welke digitale middelen zet je daar voor in?
Via onze content zoeken wij verbinding met onze doelgroep. De inhoud van Plus Magazine kenmerkt zich door objectiviteit, authenticiteit, nuance en diepgang. Alle onderwerpen worden behandeld vanuit het perspectief van de 50-plusser. Via onze e-mailcampagnes en online advertising campagnes komen we in contact met onze doelgroep. Door het bieden van hoge kwaliteit content en het versturen van informatieve nieuwsbrieven blijven we met ze in verbinding.

Hoe is tot nu toe het jaar verlopen voor jullie? En hoe kijk je naar 2021?
2021 is goed van start gegaan. We merken dat er veel behoefte is aan betrouwbare, actuele en inspirerende content onder de 50-plus doelgroep en

we zijn blij dat wij dat met ons brede portfolio kunnen bieden.

Een vraag vanuit een vorig interview (Niels Jansen, Eurocamp & Al Fresco): Wat is jouw belangrijkste zakelijke doelstelling voor 2021:
We hebben meerdere doelstellingen. Wat betreft online werving en de samenwerking met DEA zijn onze belangrijkste doelstellingen het vergroten van onze online engagement en het genereren van nieuwe aanwas.

Welke vraag zou je ten slotte willen stellen aan de volgende?
Op welke manieren vergoten jullie je online engagement?