Skip links

Interview Niels Jansen, managing director Eurocamp & Al Fresco Holidays

DEA.Amsterdam werkt voor ambitieuze merken, groot en klein, aan digital marketing campagnes die klantrelaties versterken. In sommige gevallen al meer dan 15 jaar. Voor ons het overtuigende bewijs dat wij diezelfde duurzame relatie opbouwen met onze eigen klanten. Hét voorbeeld van een duurzame klantrelatie is die van DEA.Amsterdam en reisaanbieder Eurocamp.

Eurocamp verzorgt al 40 jaar lang onvergetelijke vakanties in de mooiste streken van Europa. Van luxe stacaravans en bungalowtenten tot avontuurlijke safaritenten. Alles staat klaar bij aankomst en Eurocamp biedt alle vrijheid.

“Flexibel, meedenkend en transparant. Dit is wat wij belangrijk vinden in een samenwerking en vinden dat bij DEA.Amsterdam”

Niels Jansen, Managing director, Eurocamp & Al Fresco Holidays

logo eurocamp

Wat voor een bedrijf is Eurocamp en kan je ons wat vertellen over jouw functie binnen Eurocamp?
Eurocamp is een onderdeel van de European Camping Group en biedt luxe campingvakanties aan op top campings in Nederland en Europa.

Als directeur van van het kantoor in Amersfoort ben ik verantwoordelijk voor de sales marketing voor de Nederlandse, Franse en Belgische markt.

Waarom hebben jullie gekozen voor een samenwerking met DEA.Amsterdam
Onze samenwerking bestaat al heel erg lang. We begonnen als tevreden klant bij ClearSense en we zijn steeds meegegaan in de nieuwe avonturen van de directie en medewerkers. Zo zijn we nu tevreden klant bij DEA.Amsterdam.

Wat bevalt je goed aan onze samenwerking?
Flexibel, meedenkend en transparant. Dit is wat wij belangrijk vinden in een samenwerking en wij vinden dat bij DEA.Amsterdam. Daarnaast zijn het fijne mensen om mee samen te werken en zien we ze meer als collega’s dan als leverancier.

DEA.Amsterdam is een digital engagement agency: alles draait om verbinding. Welke verbinding zoekt Eurocamp met haar klanten? En welke digitale middelen zet je daar voor in?
Wij verbinden klanten door middel van onze betrouwbaarheid, hoge service en kwaliteit. We gaan tot het uiterste om onze klanten een top vakantie te bieden. Social media advertising en E-mail zijn voor ons belangrijke kanalen om consumenten en klanten te blijven informeren en inspireren.

2020 was een jaar van enorme uitdagingen. Hoe hebben jullie deze aangepakt? En hoe kijk je naar 2021?
Never a dull moment in travel, maar 2020 was extreem. Een jaar van steeds wisselende reisadviezen, onzekerheid bij consumenten maar daarnaast ook een enorme vraag vanaf eind mei. Rustig blijven, niet teveel vooruit willen plannen en je als organisatie flexibel opstellen in een steeds veranderende situatie. Daarnaast goed blijven luisteren naar de klant en daarop inspelen.

Mijn kijk op 2021 lijkt per week te veranderen. Op dit moment zorgt het gebrek aan perspectief begrijpelijk voor een afwachtende houding van de consument. Op het moment dat er positief nieuws komt over reizen binnen Europa dan ben ik ervan overtuigd dat e veel last-minute vraag zullen krijgen. Er zijn veel consumenten die nog geen vakantie hebben geboekt en wel heel graag op vakantie willen. Achter de schermen hebben we ons hier al op voorbereid. Wij zijn er klaar voor!

Welke klant van DEA.Amsterdam zou je in een volgend interview willen zien en welke vraag zou je haar/hem willen stellen.
Even geen idee aan welke klant: Wat is jouw belangrijkste zakelijke doelstelling voor 2021?