Skip links

Haal meer omzet uit je e-commerce website met een datafeed manager

Hoe haal je alles uit jouw E-commerce website? Dat bepaal je zelf. Een goede website heeft kwalitatieve productfoto’s met een duidelijke omschrijving. Daar houdt het niet mee op. Het onderhouden van een succesvolle E-commerce website is een lopend proces. Gelukkig doe je dat niet alleen. Een datafeed manager helpt je daarbij. Met handige technieken pak jij het goed aan, verhoog je de omzet en ga je voor goud. Wat zorgt voor nieuwe leads? Hoe helpt een datafeed manager je daarbij? Lees mee en til jouw website naar een hoger niveau!

Een datafeed manager, zoals Channable, zorgt voor een zo duidelijk mogelijk overzicht van al je producten. Het is namelijk slim om deze aan te bieden op verschillende kanalen, maar laten we daar wat dieper op ingaan.

Michael Horneman

Michael Horneman

Client & sales manager

Connect je website met marketplaces

Wat zijn tegenwoordig de grootste E-commerce websites? Juist, dat zijn de bekende marketplaces. Denk aan Amazon, eBay of Bol. Waarom zou je jouw website daar dan niet mee connecten? Dit is een van de meest effectieve manieren om de zichtbaarheid van jouw producten te vergroten. Deze platforms hebben een enorm bereik met een nog breder publiek. Zo groeit de CTR en dat zorgt voor meer leads. Doel bereikt! 

Met handige tools integreer jij jouw advertenties met de marketplaces, maar hoe houd je het overzicht? Het beheren van je content over het gehele internet kan overweldigend zijn. Daarom pak je een datafeed manager bij de hand. Vanuit één plek beheer jij al jouw advertenties op de marketplaces. Dit maakt het adverteren een stuk makkelijker, waardoor je sneller successen boekt!

Analyseer en pas aan

Helaas kun je niet de website online zetten en verwachten dat het vanzelf zijn werk doet. Je zult het goed in de gaten moeten houden. Gelukkig is dat juist het leuke werk. Met handige tools krijg je inzicht in je prestaties. Zo zie je waar je bezoekers vandaan komen, welke pagina’s ze bezoeken en hoe lang ze op de site blijven. Het helpt je de sales funnel te optimaliseren. 

Een datafeed manager geeft je in één oogopslag een overzicht van de belangrijkste informatie. Waar zitten de pijnpunten? Dat pak je gelijk aan. Vergeet daarnaast niet om successen te vieren. Dit is waar het goed gaat. Neem dat mee naar je volgende campagne!

Personaliseer je marketinginspanningen

Personalisatie is alles. Wij mensen vinden het erg fijn om persoonlijk aangesproken te worden. Zo staan we even in het middelpunt van de aandacht. Dit gebruik je natuurlijk op jouw E-commerce website. Het is een goede manier om de conversie te verhogen. Gebruik geautomatiseerde marketing tools. Een datafeed manager geeft je inzicht in allerlei gegevens. Je kijkt naar de aankoopgeschiedenis, browsegedrag en waar woont de doelgroep? Deze informatie gebruik je voor slimme advertenties. Het kan zo simpel zijn als een naam bovenaan het bericht! 

Optimaliseer voor zoekmachines

Stel, je bent op zoek naar de nieuwste sneakers. Hoe pak je dat aan? Grote kans dat je als eerste Google of een andere zoekmachine erbij pakt. Een goede SEO is dus van groot belang. Optimaliseer je website zodat de zoekmachines je eerder laten zien aan potentiële klanten. Start met zoekwoordenonderzoek. Welke zoektermen zijn populair? Dit is iets wat je met een datafeed manager automatiseert. Channable is hier bijvoorbeeld een goede tool voor. Zo genereert jouw data alle relevante long-tail zoekwoorden. Verwerk deze in kwalitatieve teksten. Tot slot publiceer je regelmatig nieuwe content. Natuurlijk is SEO veel breder, maar dit is in elk geval een onmisbare stap.

Kun jij wel wat hulp gebruiken? Laat ons je helpen. Samen met het datafeed management van Channable weten we precies hoe je alles uit jouw E-commerce website haalt!